kedd, március 31, 2020

Home office tippek-trükkök 10 pontban összeszedve

Olvasási idő 2 perc

Egyre többet hallhatsz arról, hogy a távmunka a jövő. Most még inkább előtérbe került a koronavírus miatt.

Az otthoni munka nem is annyira könnyű. Sok buktatót rejt, és fel kell készülni rá munkavállalói szinten is. Biztos, hogy nem minden munkakörben lesz megoldható, de ahol minimálisra lehet csökkenteni az irodai munkavégzést, ott jól működhet.

Tekintsd át néhány rövid pontban a legfontosabb dolgokat, ami problémát okozhat az otthoni munka során!

Férj hozzá a céges meghajtón lévő adatokhoz!

Lehet triviálisnak tűnik, de nem mindenki, és nem minden esetben dolgozik az adott cég egy projekt keretében felhő alapon, ezért otthonról a belső hálózaton lévő adatokhoz nem lehet hozzáférni. Emiatt szükséges egy távoli elérést beállítani. (Az előfordulhat, hogy az adatok majd lassabban jönnek át.)

Legyen biztonságos adathozzáférés!

Mivel otthoni hálózatról dolgozol, ezért te felelsz az adatokért, amik nálad vannak a számítógépen. Van VPN hozzáférésed? De mi az VPN? Biztosíthatod, hogy a számítógéped ne legyen többé követhető, egy titkosított csatornán keresztül történik az adatcsere. Ha még nincs VPN hozzáférésed, kérj, ha annyira titkosítottak az adatok. Nagy cégeknél már alapból adnak ilyen hozzáférést.

Használjatok jelszót!

Most, hogy otthonról dolgozol, és nem lesz alkalmad odalépni az egyik kollégához, porszem mindig kerülhet a gépezetbe. Tegyél jelszót a dokumentumokra amit küldesz, és a jelszót utána továbbítsd e-mailben. Ha egységes jelszót használtok, akkor idővel mindenki tudni fogja a csapaton belül.

Legyen egy IT-s kolléga, akit elérhetsz bármikor!

Az elején biztos több munkája lesz, de ha készített egy jó csekklistát, amit mindenkinek követnie kell, és ami alapján végighalad, akkor mindenkinél gyorsabban megoldja a szükséges beállítást.

Legyél látható, és hallható!

Tudják, hogy dolgozol, tudják, hogy számíthatnak rád.

Használsz céges Skype-os rendszert, amiben látható mindenki státusza?

home office esetén legyél mindig látható Skypon

Ne csak tervezz-tervezz-tervezz, hanem hozz döntést is!

Amikor hiányzik a személyes kontaktus, nehezebb döntést hozni és átlátni a szituációt.

Beszéljetek gyakran a kollégáiddal, és ne csak írásban! Inkább legyen egy rövid telefonhívás. Azért írjatok arról egy összefoglalót, hogy mit beszéltetek, és kinek mi dolga. De mi alapján? Arra itt találsz választ.

Írd össze magadnak papíron, hogy mivel töltöd az idődet!

Hidd el, ez lesz az egyik leghasznosabb dolog, mert vissza tudod nézni, hogy megy el az időd apróságokkal otthon akarva, akaratlanul.

Tegyél egy papírt magad elé, írd le, hogy mikor kezdtél el dolgozni az adott feladaton, és mire akarsz végezni.

Alakítsd ki a saját helyed!

Az a hely legyen, ami csak a tiéd. Például ne az ebédlőasztal! Ha lehet, ablak mellett legyen, de ne kifelé nézzen az asztal, mert akkor mindig elveszi a figyelmed. Ez a fény miatt kell.

És ne is a fallal szemben ülj, mivel hasznos néha a távolba elnézni, és a szemeid pihentetni.

Öltözz fel!

Sokan mondják, hogy úgy öltözz fel, mint amikor munkába mennél. Ám sokan mégsem tesznek így… Legalább egy órát vegyél fel, amitől megadod a munkának a tiszteletet! Nem kell öltönyben lenni, de valami legyen, ami arra emlékeztet, hogy dolgozol.

Tarts időnként szünetet!

Igyál vizet, mozogj, ha szükséges vegyél szemcseppet. Egyszerűen hangzik, de roppant fontos! 

Ezek csak néhány tipp volt, ami segítségedre lehet. A többi majd útközben alakul.

Munkát keresel?
Töltsd fel az önéletrajzod!
Kattints ide!

Csilinkó Ádám
Szeretek projektekben dolgozni, mert változatosak. Két ugyanolyan projekt sosincs. Ha lenne, azt már nem projektnek neveznénk. Dolgoztam Németországban, Svédországban, Ausztriában és Japánban. A blog azért jött létre, hogy a tapasztalataimat, gondolataimat megosszam a projektmenedzsment és projektvezetés terén.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Kövess minket Facebookon

2,789RajongókTetszik

Projekttudástár véletlenszerűen