Relaxációs gyakorlat bevetése, ha már nem bírod idegekkel

Olvasási idő 2 perc

Átéltél már egy igazán stresszes napot, amikor jól jött volna néhány relaxációs gyakorlat? Bár egy nap még semmi egy hosszan tartó, feszült időszakhoz képest. Túl lehet élni, de nem mindegy milyen áron, hiszen súlyos mentális gondokat okozhat. Ne juss el idáig, tegyél proaktív lépéseket a káros hatások leküzdésére, és vidd végig profin a projektedet!

Senki sem vonja kétségbe, hogy hosszú távon a testmozgás, a jóga kiváló ellenszer, de mit tehetsz akkor, ha az irodában vagy? Mégsem léphetsz le körbefutni az épületet, vagy épp fejen állni az asztal mellett… Bemutatunk olyan relaxációs gyakorlatokat, amelyek bárhol, bármikor alkalmazhatók. 

A relaxációs gyakorlat kulcs a csúcsteljesítményhez

Ha már nem bírod idegekkel, csökken a koncentrációd és a kreativitás is elszállt, ideje bevetni néhány életmentő relaxációs gyakorlatot! De erősen ajánlott némelyik akkor is, ha dugóba keveredsz, vagy ha épp irritáló helyzetbe kerülsz valakivel. Jöjjenek a gyakorlatok!

  1. Izomlazítás

Stressz hatására feszültség keletkezik az izmokban. Van, hogy észre sem veszed, hogy befeszülsz, ám ha mégis feltűnik, egy idő után megszokod. De ezzel nincs megoldva a probléma. Biztosan megtapasztaltad már a fájó izmokat, különösen a nyakban és a vállakban, ami krónikussá is válhat, már azzal fekszel és kelsz. 

Ez eddig nem hangzott túl jól, szóval beszéljünk az “ellenszerről”! A következőt kell tenned: összpontosíts az izmok lassú megfeszítésére, majd azok pihentetésére. Feszít, elenged. Csinálj sorozatokat minden izomcsoporttal! Kezdd a lábujjaiddal, majd érj el a nyakadig!

A relaxációs gyakorlat révén növelni fogod a tudatosságot az izmok feszítése során, és megtanulod elengedni a felgyülemlett feszültséget. Szóval let it go! 

  1. Mély levegő 

Ősrégi, hatásos relaxációs gyakorlat. A légzés annyira automatikus, hogy nem is figyelsz rá. Ha tudatosan teszed, tehát veszel egy mély levegősorozatot, akkor olyan reakciót váltasz ki testedben, ami megnyugtató hatású. 

Nemcsak megnyugtat, hanem növeli az agy oxigénellátását. Segít a testedre összpontosítani és elnyomni a zakatoló elmédet. A lényeg, hogy a levegővétel legyen mély és hasból történjen. 

  1. Egy jó nevetés

Jól olvasom, nevetni kell és ennyi? Igen! A nevetés az egyik legjobb gyógyszer. Egy kiadós kuncogás serkenti a keringést, csökkenti a stresszt, és enyhíti annak fizikai tüneteit is. Ráadásul felszabadulnak az endorfinok és máris ellazultabb érzeted lesz. 

Mire jó az internet, ha nem vicces videók és képek nézésére? Persze azért csak szigorú keretek között, hiszen ha 5-10 percnél tovább lógsz ezeken, tény, hogy jó napod lesz a munkahelyen, de eredménytelen is. A kevesebb több, és a projekt sem reked meg. 

  1. Zenehallgatás

Elő a fülesekkel! Bár azt már most leszögezném, hogy csak bizonyos fajtájú zene segít, például a metálra és a legnagyobb bulislágerekre valószínűleg nem sikerül az elmélyült fókusz, max csak a stresszűzés. Viszont kiváló koncentrációt vált ki a klasszikus zene, filmzene és a pihentető zenék a természet hangjaival. 

Amellett, hogy segít fókuszálni, csökkenti a háttérzajt, javítja az információfeldolgozást, növeli a produktivitást. Ezeket Mozart-effektusnak is nevezik. 

  1. +3 tanács

“Kelj fel és járj!” Menj egy kört akár a mosdóba, akár a büfébe, vagy szimplán céltalanul. Közben mozgasd át karodat és vállaidat. A legegyszerűbb dolgok ezek, de néha megfeledkezik róla az ember. 

Tegyél rendet magad körül! Az asztalod tükrözi a belső gondolatokat is. Rend a lelke mindennek! 

Vizualizálj! Ha szeretsz fantáziálni, akkor könnyedén eljutsz egy megnyugtat helyre. Keress egy olyat, ahova a stressz nem léphet be! 

Útravaló 

Ahogy a mondás is tartja: Gyakorlat teszi a mestert. Bármely relaxációs gyakorlat ismétlésével, erősítésével megváltozik a stresszre adott válaszod. Idővel megtapasztalod, hogy melyik a legjobb módszer, így megelőzheted a stresszt és annak gátló hatásait.

Veronika
Pedagógusként a tanításra egy nagy projektként tekintek. Onnan tudom, hogy jól halad, ha a saját szavaim, viselkedésmódom, ismereteim tükröződnek vissza a tanítványaimtól. Részben emiatt is felelős vagyok az önfejlesztésemért. Már megérte egy pszichológiai témájú cikket írni, ha az olvasó közelebb kerül ahhoz, aki lehetne, ahogy én is.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Kövess minket Facebookon!

2,877RajongókTetszik

Projekttudástár véletlenszerűen