Olvasási idő 2 perc

Önnek, mint elfoglalt ügyvezetőnek, biztos nincs ideje arra, hogy megtanuljon egy új szakmát az elejétől a végéig, ami a munkaerő-kiválasztás lépései, azonban értenie kell hozzá! Egy jó vállalkozónak szinte mindenhez indokolt értenie, különben ott verik át, ahol csak tudják. Higgye el, a jelentkezők mindig egyre trükkösebbek! Csak írja be a google-be, hogy állásinterjú felkészülés…

Én a projektalapú munkaerő-kiválasztási módszeremben odaadom mindazt a tudást, ami segíti elkerülni a hibákat, és megtalálja az elhivatott munkavállalóját.

Ha két dolog közül választhatna, hogy miben legyen jártasabb, melyik lenne az?

Marketing vagy HR?

Válassza a marketinget, a munkaerő-keresési módszert pedig a kezébe adom! A marketing gyakran változik, és mindig valami újat kell kitalálni. A projektalapú módszertanom nem változik, mert projektek már nagyon régóta léteznek. Egy esküvő megszervezése is projekt, a házasság már nem az.

A projektalapú munkaerő-kiválasztás nem ördögtől való

Ez nem egy marketingkurzus, hanem csak egy egyszerű munkaerő-kiválasztási módszertan.

Azért mondom egyszerűnek, mert olyan módon van felépítve, illetve logikus, mintha egy projekt lenne.

Én, mint a ProjectSpec alapítója, szeretek projektekben dolgozni és előre megtervezni a teendőket. Persze van, hogy a tervezés később módosul mindaddig, amíg a termék vagy szolgáltatás kész nem lesz.

És ez természetes, ha valami változik, hisz az igények is változnak, de csak az tud módosulni, amit előre megterveztek.

Az első két leckében párszor iteráljuk, azaz finomítjuk, hogy Önnek kire is van szüksége, ez történik addig, amíg ténylegesen megfogalmazásra kerülnek az igények a jelölt felé, aki majd az  aranyat érő munkavállalója lesz.

Nagyon sokan úgy jelentkeznek állásra, hogy válogatás nélkül küldik az önéletrajzukat…

Ha tényleg egy ötsoros álláshirdetést kell elolvasnia – vagy legyen tízsoros -, amiben pár általános pont van felsorolva, akkor ugyanolyan minőségi önéletrajzokat fog kapni, mint amennyi időt a tervezésre, és az álláshirdetésre fordítottak.

A módszerrel kevesebb, ám minőségibb pályázók közül választhat, legyen munkaerőhiány vagy akár elégséges munkavállaló a piacon.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here